saskia-in-kameroen.reismee.nl

Hulp gevraagd!

Lieve vrienden en familie,

Met oog op ons ‘OK-project' hebben wij jullie hulp nodig. We zijn namelijk tot de conclusie gekomen dat we nog een aantal dingen moeten aanschaffen om de OK over drie weken helemaal compleet achter te kunnen laten met een goed werkend systeem. Het ziekenhuis is helaas totaal niet in staat dit te bekostigen, aangezien er al een groot geldtekort bestaat en de aanschaf van genoeg medicijnen, verband en OK-materiaal niet eens mogelijk is. Het betreft simpele dingen, zoals:

- veel bakjes om verschillende soorten hechtdraden, naalden, etc. in op te bergen
- wasmanden om een systeem aan te brengen in vuile en schone OK-kleding
- geplastificeerde A4'tjes en plaketiketten om in koeienletters alles te verduidelijken op de muren, bakjes en deuren
- 20 extra mondmaskers en hoofdkapjes waar we de stof voor kopen en laten naaien door een naaister

Zoals jullie zien zijn het geen gigantische aankopen, maar wel dingen die urgent en echt nodig zijn om het systeem draaiende te krijgen. Alles bij elkaar opgeteld wordt het voor ons te veel om zelf uit onze studentenzak te betalen en dus hebben we jullie hulp nodig.

Nou is ons verzoek of jullie heel misschien een bedrag van maximaal 15 euro over kunnen maken op de rekening van Louise (57.43.00.252 te Amsterdam). Voel je niet verplicht, we zijn blij met alle kleine beetjes! We hopen dat we zo uiteindelijk een waterdicht systeem kunnen achterlaten waardoor efficiënter, zorgvuldiger en hygiënischer gewerkt kan worden in de OK en meer mensen echt geholpen kunnen worden. Geld wat over is gaat naar Mbu James, de hoofdverantwoordelijke van de apotheek, een betrouwbare man met hart voor de zaak, die zorgt dat het overige geld wordt besteed aan het medicijnentekort.

We zullen foto's van voor en na zo snel mogelijk posten, zodat jullie kunnen zien wat we met het geld doen en waar het terecht komt!

Alvast heel hartelijk bedankt!

Liefs,

Saskia en Louise

ed

Goed idee dames x

Floor

Goed bezig meiden ;).
Ik lees jullie verhalen met heel veel plezier, en bij elk verhaal ben ik weer een beetje terug in Banga!

Een kus voor iedereen daar!

Floor

oma van Louise

mijn bijdragen is over geboekt.
succes met de O.k dames.

Essie

Ik weet iets beters dames, ik stuur Jet gewoon naar Kameroen, komt het helemaal dik in orde in die OK, Sas ik hoop dat je het organisatie en opruim talent van je moeder hebt geerfd!!
Hartstikke leuk dat jullie zo'n project omarmen, het geld is onderweg dikke kus Essie

Essie

ps zet even de achternaam van louise op het blog anders kan ik niks overmaken, x essie